۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

در روسیه ۱۲ درصد از مخاطبان بزرگسال اینترنت، از پیام رسان تلگرام استفاده می کنند. تقریبا حدود ۲۱ درصد از شهروندان روسیه اخبار فیلترینگ تلگرام را دنبال می کنند.

مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VCIOM) در تازه ترین نظر سنجی خود، تصمیم دولت در خصوص مسدود نمودن تلگرام در روسیه را مورد بررسی قرار داد.

در روسیه، در حال حاضر تعداد بسیار کمی از کاربران اینترنت از تلگرام استفاده می کنند: تنها ۱۲ درصد از کاربران اینترنت، با کمک این نرم افزار اقدام به تبادل پیام می نمایند. اغلب این افراد، این برنامه را به این خاطر که دوستان آنها از طریق این برنامه با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند، انتخاب می کنند.

حدود ۶۵ درصد از شهروندان روسیه، در خصوص تصمیم دادگاه در راستای مسدود شدن تلگرام در روسیه اطلاعاتی دارند، حدود ۲۱ درصد نیز خبرهای فیلترینگ تلگرام را دنبال می کنند.

برای ۶۴ درصد از پاسخ دهندگان این نظر سنجی، موضوع دسترسی به تلگرام در روسیه حایز اهمیت نیست، (از جمله ۴۳ درصد - این موضوع را بی اهمیت می دانند). حدود ۲۴ درصد از کاربران روسی خواهان استفاده از پیام رسان تلگرام هستند (این رقم در میان افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله بسیار بالاتر یعنی ۴۵ درصد است.)

منبع خبر: مرکز مطالعات افکارسنجی عمومی روسیه

https://wciom.ru/index.php?id=۲۳۶&uid=۹۰۶۲

کد خبر 2661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =